Oud ijzeractie grouden greep

Oud Ijzer Actie 22-06-2024

Zaterdag 22 juni 2024 werd in Akkrum, Grou, Reduzum en Warten door korfbalvereniging Mid-Fryslân oud ijzer opgehaald. Twee jaar geleden was het een groot succes, maar deze ronde werden onze stoutste verwachtingen overtroffen. Wat een enorme hoeveelheid en ook vaak speciaal voor onze vereniging opgespaard. Van een oude ‘swielmachine’ tot en met bakken bedrading met veel roodkoper, het kon niet op! Dank aan alle verzamelaars en bedrijven die ons hun oud ijzer én een warm hart hebben toegedragen.

Toch was deze actie nooit mogelijk geweest zonder onze vrijwilligers. Iedereen hielp vol overtuiging waar ze konden en met vereende krachten hebben we een mega-klus geklaard. Maar we sloten de actie weer met een voldaan gevoel af en we hebben heel veel plezier gehad. En niet onbelangrijk, we hebben bijna € 11.500 opgehaald voor de vereniging!

Speciale dank aan de volgende bedrijven: Dam Beton en Bakkerij Boonstra in Akkrum, familie Bouma en SjdB gevel- en dakbeplating in Grou, Bakker Transport in Reduzum en familie Peenstra en Castelein in Warten. Deze actie is mede tot stand gekomen door een subsidie van de Provinsje Fryslân.

Bedenk dat daarnaast het milieu wordt ontzien omdat alle materialen netjes gescheiden worden afgevoerd, een betere actie is er niet! Dus over twee jaar komen we graag weer om deze gouden prestatie te overtreffen.

Heb je oud ijzer dat niet zolang kan blijven liggen? In Reduzum hebben we een vaste container staan. Neem hiervoor contact op met Afke Zijlstra (afkezijlstra@icloud.com of 06 134 43 038).