Alcoholbeleid

K.V. Mid-Fryslân

Wij als K.V. Mid-Fryslân hanteren een alcoholbeleid. Er wordt tijdens jeugdwedstrijden (t/m de A junioren) geen alcohol geschonken. Ook schenken wij geen alcohol aan jeugd jonger dan 18 jaar. Wij wijzen de jongeren onder de 18 jaar hierin ook op hun eigen verantwoordelijkheid! Zodat onze vrijwilligers, die een kantinedienst draaien, niet iedere keer onze eigen jeugdleden om een legitimatiebewijs hoeft te vragen.

Dit jaar (van september 2024 tot juni 2025) houdt de gemeente Leeuwarden een onderzoek hoe de sportclubs ervoor staan in Friesland. In samenwerking met het platform Nuchtere Fries wordt onderzocht of jongeren onder de 18 jaar alcohol kunnen kopen en of de alcohol wet wordt na geleefd in de sportkantines.

Middels enkele mystery shoppers van 17 jaar wordt er gekeken of sportverenigingen daadwerkelijk hun alcoholbeleid nakomen.

Het bestuur van K.V. Mid-Fryslân rekent op een ieder zijn medewerking en verantwoording!